Når du bestiller Internet via kabelnet, skal du være opmærksom på, at du selv skal opsige din internetforbindelse hos din nuværende udbyder. Det er altså dit eget ansvar at huske at opsige dit nuværende abonnement hos din nuværende udbyder, så du ikke betaler til to forbindelser. I enkelte tilfælde kan Norlys ikke oprette en forbindelse til dig, før du har opsagt din nuværende. I de tilfælde vil du modtage en specifik mail fra os med information om hvad du skal gøre.
Som oftest har du 30 dages opsigelse, når du er ude af din bindingsperiode, som typisk er på 6 måneder. Vi anbefaler, at du opsiger din internetforbindelse hos din nuværende udbyder samme dag, som du bestiller dit internet hos os.
Når du bestiller internet hos os, har du også mulighed for at vælge en ønsket startdato, hvis du f.eks. allerede har opsagt dit nuværende abonnement, eller hvis du ønsker en startdato, der er længere ud i fremtiden end 30 dage.
Har du spørgsmål, eller er du i tvivl om, hvordan du opsiger dit internet hos din nuværende udbyder, er du velkommen til at ringe til os på 7033 2033 eller skrive til kundeservice@norlysmail.dk.
Sådan gør du
Du kan nemt og hurtigt opsige dit internet hos din nuværende udbyder, hvis du benytter denne guide og vores mail-skabelon:
- Benyt vores mail-skabelon og kopier teksten ind i din egen e-mail (se skabelonen nedenfor).
- Udfyld felterne i skabelonen med dine egne oplysninger.
- Send e-mailen til den mail-adresse, der er skrevet ud for din udbyder i tabellen længere nede på siden.
Mail-skabelon
Du skal kopiere teksten nedenfor og indsætte i din mail til din nuværende udbyder. Husk at udfylde alle felterne.
Hej [Indsæt navn på din nuværende udbyder]
Jeg ønsker pr. dags dato [indsæt dato] at opsige mit internetabonnement hos jer.
Samtidig ønsker jeg, at mit markedsføringssamtykke tilbagekaldes, således at I ikke længere må kontakte mig med yderligere tilbud eller produkter.
Mine oplysninger er følgende:
- Navn: [Indsæt fulde navn]
- Adresse: [Indsæt din adresse]
- Postnummer og by: [Indsæt postnummer og by]
- Kunde/Kontonummer: [Indsæt kunde-/kontonummer – du finder nummeret på din regning eller ordrebekræftelse fra din nuværende udbyder]
Bekræft gerne hurtigst muligt, at I har modtaget min opsigelse via e-mail.
Med venlig hilsen
[indsæt fulde navn]
Find mail til din nuværende udbyder
Når du har udarbejdet din mail med din opsigelse til din nuværende udbyder, skal du sende den afsted til din udbyder. Find din udbyder på listen og kopier mail-adressen ind i ’Til’ feltet i din mail.
- YouSee: kundeservice@yousee.dk
- Telenor: kundeservice@telenor.dk
- Kviknet: kundeservice@kviknet.dk
- Telia: bredbaandprivat@telia.dk
- DanskNet: kundeservice@dansknet.dk
- FastSpeed: kundeservice@fastspeed.dk
- Hiper: kundeservice@hiper.dk
- Fullrate: kundeservice@fullrate.dk