Hvis du oplever problemer med at se dine tv-kanaler og får en fejlkode på skærmen, kan du ofte selv løse problemet. Nedenfor finder du en oversigt over de mest almindelige fejlkoder med link til en uddybende beskrivelse. De første 3 cifre angiver hvilken type udstyr du har, og de 3 sidste angiver selve fejlkoden - du skal derfor kun fokusere på de sidste 3 cifre.
BEMÆRK: Fejlkoden på skærmen nævner nogle gange ”Boxer” og ”Boxer.dk” – det har dog ingen betydning.
Fejlkode XXX 001 - Der er ikke registreret noget tv-kort (programkort) i dit udstyr
Hvis du ikke er Norlys-kunde, kan du bestille et abonnement her på siden. Hvis du derimod allerede er kunde hos Norlys, skal du indsætte dit tv-kort, som du modtog, da du blev kunde. Hvis du stadig får fejlen, efter at du har indsat kortet, bedes du kontakte Teknisk Support.
Fejlkode XXX 002 - Tv-kortet (programkort) er ikke indsat korrekt
Du har muligvis vendt dit tv-kort (programkort) forkert.
Hvis du har en boks, kan der være forskellige retninger, som kortet kan vende. Som regel skal kortet altid indsættes i boksen med chippen først, men det kan variere, om chippen skal vende opad eller nedad. Prøv de forskellige muligheder, men husk at lade kortet side i mindst 30 sek., inden du tager det ud for at prøve en anden retning. Hvis ingen af retningerne virker, kan du prøve de resterende to muligheder, hvor kortet indsættes i boksen med chippen sidst.
Hvis du har et tv-modul, skal kortet indsættes med chippen først. Chippen skal vende mod den tykkeste del af modulet. Når du indsætter tv-modulet i dit tv, får du som regel en meddelelse, når modtageren har fundet modulet. Hvis det ikke sker, kan du prøve at vende modulet.
Fejlkode XXX 003 - Der er ikke registreret et tv-kort (programkort) i dit udstyr
Du får denne fejlkode, hvis du har taget dit tv-kort (programkort) ud, mens tv'et står på en betalingskanal. Indsæt kortet igen for at se kanalen.
Fejlkode XXX 004 - Du har ikke adgang til denne kanal
Du får denne meddelelse, fordi du mangler rettigheder på dit tv-kort (programkort) for at se denne kanal.
Hvis du ikke har haft din modtagerboks tændt i mindst en time i løbet af den sidste uge, er det muligt, at dit kort skal opdateres. Vi sender løbende nye koder ud, og dit modtagerudstyr skal være tændt for at modtage disse koder.
Hvis du stadig får fejlen, efter at din modtagerboks har været tændt i mindst en time, bedes du kontakte Teknisk Support.
Fejlkode XXX 005 - Denne kanal er ikke med i dit tv-abonnement
Du får denne meddelelse, fordi kanalen ikke er del af dit tv-abonnement. Hvis du ønsker at kunne se kanalen, har du mulighed for at skifte til en anden tv-pakke, der indeholder kanalen, eller du kan tilvælge/tilkøbe kanalen, hvis du har Vælg Frit eller Vælg 8.
Fejlkode XXX 006 - Der er ikke registreret noget tv-kort (programkort) i dit udstyr
Du får denne fejlkode, hvis du har taget dit tv-kort (programkort) ud, mens tv'et står på en betalingskanal. Indsæt kortet igen for at se kanalen.
Fejlkode XXX 007 - Du har indsat et tv-kort (programkort) fra en anden udbyder end Norlys
Der er problemer med at læse dit tv-kort (programkort). Kontroller om du har indsat et kort fra Norlys. Hvis du har det rette kort, skal du sikre dig, at det er indsat korrekt.
Fejlkode XXX 008 - Der er opstået en fejl i dit tv-modul
Der er opstået en krypteringsfejl. Kontakt venligst Teknisk Support.
Fejlkode XXX 009 - Du har indsat et tv-kort (programkort) fra en anden udbyder end Norlys
Der er problemer med at læse dit tv-kort (programkort). Kontroller om du har indsat et kort fra Norlys. Hvis du har det rigtige kort, skal du sikre dig, at det er indsat korrekt.
Fejlkode XXX 010 - Denne kanal er ikke med i dit tv-abonnement
Du får denne meddelelse, fordi kanalen ikke er del af dit tv-abonnement. Hvis du ønsker at kunne se kanalen, har du mulighed for at skifte til en anden tv-pakke, der indeholder kanalen, eller du kan tilvælge/tilkøbe kanalen, hvis du har Vælg Frit eller Vælg 8.
Fejlkode XXX 011 - Dit tv-kort (programkort) er ved at blive opdateret
Du får denne meddelelse, fordi vi er i gang med at opdatere dit tv-kort (programkort). Hvis du efter en time stadig ikke kan se dine tv-kanaler, bedes du kontakte Teknisk Support.
Fejlkode XXX 012 - Der er ikke registreret et tv-kort (programkort) i dit udstyr
Du skal bruge et tv-kort (programkort) fra Norlys for at se denne kanal.
Hvis du ikke er Norlys-kunde, kan du bestille et abonnement her på siden. Hvis du derimod allerede er Norlys-kunde, skal du indsætte dit tv-kort, som du modtog, da du blev kunde.
Hvis du stadig får fejlen, efter at du har indsat kortet, bedes du kontakte Teknisk Support.
Fejlkode XXX 013 - Du har indsat et tv-kort (programkort) fra en anden udbyder end Norlys
Der er opstået en krypteringsfejl. Kontakt venligst Teknisk Support.
Fejlkode XXX 016 - Der er opstået en fejl på dit tv-kort (programkort)
Hukommelsen på dit tv-kort (programkort) er fuld. Kontakt venligst Teknisk Support.
Fejlkode XXX 019 - Tv-kortet (programkort) er låst
Dit tv-kort (programkort) er låst. Dette sker, hvis du enten har opsagt dit abonnement, eller hvis der ikke er registreret betaling af abonnementet.
Tv-kortet bliver aktiveret inden for tre dage efter registreret betaling. Hvis kortet stadig er låst, bedes du kontakte Teknisk Support.